Practici comerciale incorecte

1. Ce se înțelege prin practică comercială incorectă? Ce pot face în cazul unor practici neloiale?

O practica comerciala este incorecta daca deformeaza sau este susceptibila sa deformeze in mod esential comportamentul economic al consumatorului mediu la care ajunge sau caruia i se adreseaza ori al membrului mediu al unui grup, atunci cand o practica comerciala este adresata unui anumit grup de consumatori.

Ca cetatean si consumator european sunteti indreptatit sa vi se apere interesele iar autoritatile de reglementare, prin reglementarile emise, si autoritatile pentru protectia consumatorilor sunt organismele care au competente si responsabilitati in apararea intereselor dumneavoastra.

2. Ce este o practică de vânzare înșelătoare? Ce pot face în cazul unor practici înșelătoare?

Practica de vânzare înşelătoare este orice acţiune, omisiune, comportament, demers sau prezentare comercială, inclusiv publicitate şi comercializare, efectuate de un comerciant, în strânsă legătură cu promovarea, vânzarea sau furnizarea unui produs consumatorilor și care este menită să-l determine sau susceptibilă să-l determine pe consumator să ia o decizie comercială pe care altfel nu ar fi luat-o.  In cazul unor practici înșelătoare în domeniul energiei vă puteți adresa ANRE.

3. Cu cine ar trebui să vorbesc, dacă cred că am primit informații false, înainte de semnarea contractului? Dar după ce am semnat un contract?

În cazul neînțelegerilor precontractuale, dacă parțile nu ajung la o înțelegere, acestea se pot adresa ANRE în vederea declanșării procesului de soluționare la nivelul acesteia, conform Procedurii privind soluționarea neînțelegerilor apărute la încheierea contractelor în domeniul energiei electrice și termice produse în cogenerare de înaltă eficiență, aprobată prin Ordinul președintelui ANRE nr. 35/2013 pentru aprobarea procedurilor privind soluționarea/medierea neînțelegerilor apărute la incheierea contractelor in domeniul energiei.

În cazul disputelor apărute în derularea contractului, dacă părțile nu ajung la o înțelegere, acestea se pot adresa ANRE în vederea declanșării procesului de soluționare la nivelul acesteia, conform prevederilor Regulamentului privind organizarea și funcționarea comisiei pentru soluționarea disputelor pe piața angro și cu amănuntul apărute între participanții la piața de energie electrică și gaze naturale, aprobat prin ordinul președintelui ANRE nr. 61/2013.

4. Cu cine ar trebui să vorbesc dacă cred că mi s-a schimbat furnizorul de energie împotriva voinței mele?

Odată cu deschiderea totala catre concurenta a pietelor de energie, toti consumatorii de energie electrica pot incheia contracte pentru furnizarea energiei electrice in conditii de concurenta cu orice furnizor detinator de licenta de furnizare a energiei electrice care activeaza in piata cu amanuntul, acest serviciu nefiind limitat la o anumita zona geografica de deservire.

1. Luați direct legatura cu reprezentanții furnizorului dvs de energie electrică.

2. Explicați-le care este problema dumneavoastră şi ce doriți să obtineți de la ei.

3. Dacă răspunsul nu vă mulţumeşte, contactați ANRE, prezentând eventual și documentele doveditoare.

Telefon cu tarif normal in reteaua Orange, apelabil din toate retelele. Linie telefonica dedicata informarii consumatorilor de energie cu privire la liberarizarea pietelor de energie.

Luni – Vineri: 08:00 – 18:00

Sambata – Duminica: 10:00 – 15:00

Descarca aplicatia ANRE